constipația
Sanatate

Constipația – 10 soluții pentru această problemă!

Constipația este o problemă cu care ne confruntăm cu toți o dată pe lună sau mai des. Se pare că femeile suferă de constipație în număr mai mare decât bărbații, iar persoanele vârstnice mai mult decât cele tinere. Constipația poate produce disconfort și balonare și vă poate face să vă simțiți greoi și nefericit. Există multe cauze ale constipației, între care se numără lipsa de fibre din dietă, un consum insuficient de lichide, stresul, unele medicamente și lipsa de exercițiu fizic . Vă propun să citiți câteva modalități ușoare de a scăpa de constipație.

Citește și : Depresia-trucuri pentru a scăpa de o proastă dispoziție

Constipația – 10 soluții pentru această problemă

1.Stabiliți dacă într-adevăr aveți o problemă cu constipația

Suntem frecvent bombardați cu reclame pentru laxative, care ne dau impresia că o defecare zilnică este vitală pentru o stare bună a sănătății. Dar nu e chiar aşa. Multe persoane cred că sunt constipate, când de fapt e vorba de altceva. În realitate, necesitatea de a defeca diferă mult de la o persoană la alta. Pentru unii dintre noi a defeca de 3 ori pe zi este ceva normal; alții o fac de 3 ori pe săptămână.

2.Lichidele și fibrele alungă constipația

Specialiștii spun că primul lucru pe care ar trebui să-l faceți dacă sunteți constipat este să vă verificați dieta. Alimentele din prima linie de luptă împotriva constipației sunt fibrele din fructe, vegetale, fasole și alte leguminoase, precum și lichidele esențiale pentru muierea scaunelor și înaintarea lor prin colon.

De cât de multe lichide avem nevoie? Să începem cu lichidele, Minimum 6 pahare, preferabil 8, ar trebui să facă parte din dieta zilnică a unui adult. Chiar dacă orice lichid are succes, cea mai bună este apa.

3.Consumați multe fibre

Necesarul zilnic de fibre recomandată unui adult este de 18 g. Majoritatea persoanelor consumă mult sub acest barem. Iar dacă suferiți de constipație, rețineți că ar trebui să consumați chiar mai mult până la 30 g de fibre pe zi. Cerealele, fructele și vegetalele sunt cele mai bune surse de fibre. Nu este greu să măriți aportul de fibre dacă alegeți în mod chibzuit alimentele.

La micul dejun, un castron cu tărățe de cereale poate oferi aproximativ 13 g de fibre, iar alte alimente bogate în fibre sunt fasolea uscată gătită, prunele uscate, smochinele, stafidele, floricelele de porumb, ovăzul, perele și nucile. Puteți beneficia de cereale integrale consumând pâine integrală și paste din făină integrală. Totuși, trebuie să știți că este necesar să creșteți treptat consumul de fibre pentru a evita balonarea și eliminarea de gaze. Multe persoane nu tolerează tărâțele și se balonează chiar dacă le introduc treptat în dietă. Înlocuiți tărâțele, dacă vă fac rău, cu alte alimente bogate în fibre.

4.Remedii naturale din plante care alungă constipația

Nu e de mirare ca tot mai mulți oameni să suferă de constipație. Problema noastră îşi are rădăcinile în nutriția defectuoasă și poate fi corectată prin schimbarea dietei. Regula mea este: întâi dieta, apoi remediile din plante. Considerați remediile din plante drept ,un medicament în cazul crizei de constipație. În cazurile ocazionale de constipație sunt foarte eficiente păpădia, măcrișul galben și păstăile de siminichie. Cumpărați-le din magazinele specializate și urmați instrucțiunile de pe etichetă.

constipația

5.Alungați constipația cu exerciții fizice

Exercițiul fizic nu este benefic doar pentru inimă, ci și pentru intestine. În general, exercițiile fizice practicate cu regularitate tind să combată constipația, deoarece mişcă mai repede alimentele prin intestin. Faceți o plimbare. Orice formă de exercițiu fizic efectuat cu regularitate ajută la ameliorarea constipației. Mersul pe jos este deosebit de folositor pentru femeile însărcinate, multe dintre ele confruntându-se cu problema constipației deoarece organele interne sunt comprimate, fiind nevoite să se adapteze la dezvoltarea fătului . Oricine, inclusiv viitoarele mame, ar trebui să facă zilnic o plimbare de 20-30 de minute, însă femeile insărcinate nu trebuie să ajungă să gâfâie în timpul plimbării.

6.Deprindeți noi obiceiuri și încercați să preveniți constipația

În viață, mulți dintre noi s-au învățat să meargă la toaletă nu atunci când o cere organismul, ci atunci când ni se pare mai potrivit. Totuși, neținând seama de nevoia de a defeca puteți ajunge la constipație. Nu este niciodată prea târziu pentru a vă schimba în bine obiceiurile de defecare. Cel mai firesc moment de a merge la WC este după o masă.

7.Încercați să evitați tabletele laxative

Laxativele fac adesea ceea ce le este destinat să facă, dar și creează extrem de uşor dependență. Dacă luați prea multe și intestinul s-a obişnuit cu ele, atunci constipația se poate agrava. Nu toate laxativele sunt la fel. La majoritatea farmaciilor, alături de laxativele de sinteză, veți găsi și o altă categorie de laxative, etichetate adesea drept laxative „naturale” sau „vegetale“, al căror ingredient principal îl constituie semințele de psyllium, plantă cunoscută și sub denumirea de ispaghula. Acest tip de laxativ este o formă superconcentrată de fibre, care, spre deosebire de laxativele chimice, nu creează dependență și în general nu prezintă riscuri, chiar dacă este luat perioade mari de timp.

Laxativele pe bază de psyllium pot fi costisitoare. Aşa că preparați-le singur cumpărând semințe de psyllium de la un magazin specializat. Măcinați 2 părți psyllium cu o parte semințe de in și 1 parte tărâțe de ovăz, care de asemenea se găsesc în astfel de magazine. Preparați din ele un terci extrem de bogat în fibre. Amestecați ingredientele cu apă și luați puțin din acest terci în fiecare seară la ora 9.

8.Medicamentele pot provoca constipația

Unele medicamente pot provoca constipația. Între incriminații obişnuiți se numără antacidele conținând aluminiu sau calciu, antihistaminicele, anumite medicamente recomandate în parkinson, suplimentele de calciu, codeina , fenotiazinele (un grup de tranchilizante), sedativele și antidepresiveie thiciclice . Dacă observați că medicamentele prescrise vă constipă, nu opriți administrarea lor înainte de a vă sfătui cu medicul de familie.

constipația

9.Feriți-vă de anumite alimente

Un aliment poate constipa o persoană, dar nu și alta. Laptele, de exemplu, poate fi extrem de constipant pentru unii, în timp ce altora le poate provoca diaree.

10.Nu forțați evacuarea scaunului

Nu se recomandă forțarea evacuării scaunului. Riscați să favorizați formarea hemoroizilor și a fisurilor anale, care sunt dureroase și pot să vă agraveze constipația, îngustând deschiderea anală. Dacă vă simțiți foarte rău, nimic nu acționează mai rapid decât un supozitor pentru a vă pune colonul în mişcare. Pentru uz ocazional, nu este nici o problemă. Dar nu le folosiți prea des, pentru că riscați să vă leneviți colonul. Alegeți un supozitor cu glicerină, nu altele, care conțin substanțe chimice agresive.

Când ar trebuie să apelați la medic?

De obicei constipația nu este o problemă alarmantă. Totuși, ar trebui să mergeți la medic dacă simptomele sunt grave sau dacă vă fac neputincios, dacă durează mai mult de 3 săptămâni sau dacă remarcați prezența sângelui în scaun. Ar trebui să vă adresați medicului și atunci când constipația este însoțită de balonarea abdomenului, ceea ce poate indica o ocluzie intestinală.

11 comentarii

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: