Spanac scazut cu oua ochiuri
Felul principal

Spanac scazut cu oua ochiuri.

Spanac scazut cu oua ochiuri este o reteta simpla,usor de preparat si foarte rapida

Imi place sa gatesc spanac scazut cel putin de doua ori pe luna.Il gatesc foarte des deoarece ii place si sotului meu foarte mult. Imi place mai mult cel proaspat dar si cel congelat.Am tot timpul in congelator pentru acele momente cand nu ai timp sa mergi la cumparaturi si vrei sa gatesti ceva rapid.Spanacul congelat merge foarte repede deoarece este deja fiert si tocat.

Beneficiile spanacului

Intareste musculatura

Frunzele spanacului contin Coenzima Q10, care este un antioxidant ce joaca un rol important in intarirea musculaturii, in special a muschilor inimii care pompeaza continuu sange in tot corpul. Astfel, Co-Q10 poate fi utilizata pentru a preveni multe boli cardiovasculare, cum ar fi hiperlipidemia, insuficienta cardiaca, hipertensiunea arteriala si alte bolile coronariene.

Mentine sanatatea oaselor

Spanacul este o buna sursa de vitamina K, care functioneaza in retinerea calciului in oase, ducand astfel la mineralizarea oaselor. In afara de aceasta, alte minerale precum manganul, cuprul, magneziul, zincul si fosforul ajuta, de asemenea, la construirea unor oase puternice. La randul sau, acest lucru poate ajuta la prevenirea osteoporozei. In plus, aceste minerale sunt esentiale si pentru mentinerea dintilor si a unghiilor sanatoase.

Ajuta sistemul digestiv

Spanacul are capacitatea de a proteja membrana mucoasa a stomacului, scazand astfel riscul de aparitie a gastritei sau a ulcerului. Mai mult, unele substante gasite in spanac pot stimula rezistenta mucoasei tractului digestiv, prevenind astfel bolile inflamatorii intestinale.

Previne ateroscleroza

Ateroscleroza este cauzata de intarirea arterelor. S-a dovedit ca un pigment numit luteina care se gaseste la spanac poate reduce  aparitiei aterosclerozei, a atacurilor de cord si a accidentelor vasculare cerebrale. Acest lucru se datoreaza faptului ca antioxidantii din spanac tind sa reduca colesterolul si alte depozite de grasimi care se pot afla in vasele de sange.

Ajuta in timpul sarcinii

Acidul folic gasit in spanac este necesar pentru un fat in crestere, deoarece ajuta la dezvoltarea normala si sanatoasa a sistemului nervos. Transferul acestui nutrient poate fi realizat si in timpul alaptarii. De aceea se recomanda consumul de spanac atat inainte de nastere, cat si dupa nastere..

Reduce inflamatiile

In frunzele de spanac se gasesc foarte multi compusi antiinflamatori. De aceea, spanacul este una dintre cele mai puternice legume atunci cand vine vorba de reducerea inflamatiei in intregul corp. Acest lucru inseamna nu numai ca protejeaza inima, dar si reduce inflamatiile si durerile asociate cu afectiuni precum artrita si guta, care afecteaza milioane de oameni din intreaga lume.

Previne cancerul

Spanacul este format din diversi constituenti importanti care s-au dovedit a fi eficienti in prevenirea diferitelor tipuri de cancer. Acestea includ cancerul la vezica urinara, cancerul de prostata, cancerul la ficat si cancerul pulmonar. Diferiti nutrienti din spanac precum folatul, tocoferolul si clorofilina actioneaza prin mecanisme diferite pentru a proteja organismul persoanelor care sufera de cancer. Studii recente au relevat faptul ca, spanacul este foarte eficient impotriva cancerului de prostata agresiv, iar acest lucru a fost legat de epoxidantofilele, care sunt carotenoide unice, impreuna cu neoxantina si violaxantina, care reduc direct activitatea tumorilor si raspandirea cancerului in intregul corp.

Citeste si : Iahnie de fasole cu cârnați (fasole scăzută)

Protejeaza pielea

S-a demonstrat ca diferiti fitonutrienti si pigmenti din spanac protejeaza pielea de razele daunatoare ale soarelui, inclusiv de razele UV. Acestea nu numai ca protejeaza, ci si repara intr-o oarecare masura genele deteriorate, prevenind astfel pe termen lung cancerul de piele.

Timp de preparare :30 de minute

Reteta de spanac scazut cu oua ochiuri:

Ingrediente pentru spanac scazut :

-500 g de spanac proaspat

-50 ml ulei

-3-5 catei de unsuroi

-3 linguri de faina

-300 ml de lapte

-sare si piper dupa gust

1. Spalam bine spanacul proaspat. Punem apa
la fiert intr-o oala de 3 l, adaugam 1 lingura de sare, iar cand incepe sa
clocoteasca punem frunzele de spanac .Lasam 1-2 minute sa se opareasca apoi le scoatem si le stecuram.

2. Lasam putin sa se raceasca si apoi il tocam marunt.

3..Intr-o oala punem 50 ml ulei si adaugam unsturoiul tocat marunt. Lasam doar 1 minut la foc mic avand grija sa nu se arda usturoiul, caci va avea un gust amar. 

4.Punem spanacul tocat si lasam sa se caleasca 1 minut.

5.Intr-un bol amestecam 3 linguri de faina cu 300ml de lapte.

6.Turnam amestecul de faina cu lapte peste spanac.

7.Amestecam continuu sa nu se faca cocoloase.Adaugam sare si piper dupa gust.Mai lasam pana da un clocot apoi oprim focul.

Macarea de spanac scazut este gata .

Pofta buna.

Un comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: